Zakelijk en klantgericht telefoneren

Training in het Zakelijk en Klantgericht communiceren aan de telefoon

Met de telefoontraining ‘Zakelijk en Klantgericht telefoneren’ is uw organisatie optimaal voorbereid op alle mogelijke situaties die zich in telefoongesprekken kunnen voordoen. Het helpt uw medewerkers professioneel te reageren. Verlies van klanten wordt tot een minimum beperkt.

In de telefoontraining gaan we in op:

  • Het belang van de stem niet onderschatten
  • Hoe gastvrij bent u?
  • Wie heeft de leiding in het gesprek?
  • Hoe onderbreekt u zonder bot te worden?
  • Hoe komt de boodschap in één keer goed over?
  • Hoe beheerst u gesprekstechnieken, waarmee u weerstand voorkomt?
  • Hoe sluit je een gesprek professioneel af?

Verder leert u zakelijk en klantgericht omgaan met verschillende situaties, waardoor uw gespreksvaardigheden verder worden ontwikkeld.

Voorbeelden van casuïstiek in de telefoontraining waar u tips voor krijgt: 

  1. Het begint bij de telefoon opnemen. Een klant belt en is boos omdat hij niet is teruggebeld door uw collega.
  2. U wilt de klant doorverbinden, maar deze collega zit in bespreking.
  3. De klant blijft maar praten en het is enorm druk.
  4. De klant wil iets wat niet kan. Hoe verkoop je 'nee' op een acceptabele manier?

Tijdens de training besteden wij ook aandacht aan omgaan met verschillende type klanten. 

iedere deelnemer wordt gevraagd om een eigen praktijkvoorbeeld mee te nemen naar de telefoontraining. Het levert gegarandeerd tips op die direct in de praktijk effect hebben.

Heeft u veel te maken met klachten en ontevreden klanten? Kijk dan ook op: Klachten ontevreden klanten

Mogelijkheden "Zakelijk en Klantgericht telefoneren’

Wij bieden voor de telefoontraining ‘Zakelijk en Klantgericht telefoneren’ drie mogelijkheden:

1. Training in-company (€ 550,00 per dagdeel voor maximaal 8 deelnemers)

2. Iedere maand een 1-daagse training als open inschrijving voor € 325,00 per persoon (maximaal 8 deelnemers).

3. TIP-training (Training In Praktijkgesprekken) op de werkplek  € 125,00 per uur.

De combinatie van een telefoontraining, gevolgd door een werkplektraining, levert het hoogste rendement op.

Open training

Bouthoorn Tele-Training organiseert regelmatig trainingen 'Zakelijk en Klantgericht telefoneren'. Kijk op inschrijven welke data nog beschikbaar en schrijf direct in.

Voor meer informatie over de training ‘Klantgericht Telefoneren’ of over Bouthoorn Tele-Training kunt u contact opnemen via het contactformulier of bellen naar 0297-264489.

 

© Bouthoorn Tele-Training
Webdesign & realisatie: A-side media - 2016