Telefoontraining op de werkplek

Tijdens de ‘Telefoontraining op de werkplek’ trainen we de deelnemers aan de hand van opgenomen telefoongesprekken. Trainen met telefoongsprekken uit de praktijk heeft een hoog leereffect.

De training op de werkplek is ook een goede oplossing als u uw medewerkers niet lang kan missen op de werkvloer. Onze ervaren trainers geven u adviezen die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Deze vorm van trainen of coachen wordt als plezierig en zeer effectief ervaren.

Voordelen Telefoontraining op de werkplek

De ‘training on the job’ is ontstaan in Amerika en al snel via Engeland naar ons land gekomen.

De voordelen van deze praktijk telefoontraining zijn:

  • Iedere deelnemer krijgt persoonlijke aandacht en advies op maat
  • Er wordt gewerkt met software en apparatuur uit uw eigen organisatie
  • De aangereikte handvatten kunt u direct in de praktijk brengen
  • U krijgt inzicht in de sterke en minder sterke kanten in gedrag en uitvoering
  • U krijgt een op maat gemaakte checklist die u als leidraad of kwaliteitsmeter kunt gebruiken.

Telefoontraining in praktijk (Tiptraining)

De telefoontraining op de werkplek is op verschillende wijzen uit te voeren:

  • Trainen met telefoongesprekken uit de praktijk
    De trainer luistert samen met de medewerker naar opgenomen telefoongesprekken, De trainer geeft feedback en advies gebaseerd op wat er naar voren komt in de telefoongesprekken. 
  • Vooraf aangeleverd materiaal
    Het is ook mogelijk om opgenomen gesprekken aan te leveren waarmee onze trainers via de telefoon tips geven over alternatieve gespreksvaardigheden. 

Actieplan

Aan de hand van de ervaringen tijdens de telefoontraining vullen de trainer en de medewerker een checklist met een concreet actieplan in. De deelnemer geeft aan op welke manier hij of zij aan de verbeterpunten gaat werken. De trainer geeft daarbij ondersteuning.

De leidinggevende krijgt een exemplaar van deze checklist. (Deze checklist is ook te gebruiken als een 0-meting voor de gesprekskwaliteit).

Duur telefoontraining

Onze ervaring met deze telefoontraining is dat 3 tot 6 sessies per jaar een goed resultaat geven. De duur per persoon is gemiddeld 1,5 uur. Minimum aantal te trainen personen op één dag is 2.

Voor meer informatie kunt u ons bellen of het contactformulier invullen.

 

© Bouthoorn Tele-Training
Webdesign & realisatie: A-side media - 2016