Telefoontraining op de werkplek

Trainen met telefoongsprekken uit de praktijk heeft een hoog leereffect.

De training op de werkplek is ook een goede oplossing als u uw medewerkers niet lang kan missen op de werkvloer. Deze vorm van trainen en coachen wordt door de deelnemer plezierig en zeer effectief beoordeeld.

Voordelen Telefoontraining op de werkplek

De ‘training on the job’ is ontstaan in Amerika en al snel via Engeland naar ons land gekomen.

De voordelen van deze praktijk telefoontraining zijn:

  • Iedere deelnemer krijgt persoonlijke aandacht en advies op maat
  • Er wordt gewerkt met software en apparatuur uit uw eigen organisatie
  • De aangereikte handvatten kunt u direct in de praktijk brengen
  • U krijgt inzicht in de sterke en minder sterke kanten in gedrag en uitvoering
  • U krijgt een op maat gemaakte checklist die u als leidraad of kwaliteitsmeter kunt gebruiken.

Telefoontraining in praktijk (Tiptraining)

De telefoontraining op de werkplek is op verschillende wijzen uit te voeren:

  • Trainen met telefoongesprekken uit de praktijk
  • Vooraf aangeleverd materiaal

Actieplan

Aan de hand van de ervaringen tijdens de telefoontraining vullen de trainer en de medewerker een ontwikkelformulier met een concreet actieplan in. 

De leidinggevende krijgt een exemplaar van dit ontwikkelformulier. 

Duur telefoontraining

Onze ervaring met deze telefoontraining is dat 3 tot 6 sessies per jaar een goed resultaat geven. De duur per persoon is gemiddeld 1,5 uur. Minimum aantal te trainen personen op één dag is 2.

Voor meer informatie kunt u ons bellen of het contactformulier invullen.

 

© Bouthoorn Tele-Training
Webdesign & realisatie: A-side media - 2016