Telefonische klachtenafhandeling

Klachten ontstaan vaak doordat bepaalde verwachtingen in de beleving van de klant niet waargemaakt worden. Omgaan met ontevreden klanten vergt soms veel van een medewerker. De klant heeft soms ongelijk, maar eist toch zijn gelijk. U komt dan niet tot een compromis.

De juiste en klantgerichte aanpak voor het omgaan met klachten en ontevreden klanten voorkomt vervelende discussies en escalaties.

 

Training ‘Omgaan met klachten en ontevreden klanten’

De beleving van een ‘klacht’ is divers. Als een klant een verwachting heeft, die niet wordt waargemaakt, heeft hij een klacht. U hoort de weerstand soms al eerder, dan dat er feitelijk wordt verteld. Maar daar kunt u als medewerker een hele andere gedachten over hebben.

Met een goede klantgerichte aanpak voorkomt u vervelende situaties en met de juiste gesprekstechnieken kunt u de situatie ombuigen naar een uitkomst die voor beide partijen goed voelt.


Inhoud ‘Klachtenafhandeling en ontevreden klanten’

In de telefoontraining ‘Klachtenafhandeling en ontevreden klanten’ geven wij tips over de omgang met klachten en moeilijke klanten. Daarnaast leren wij u gespreksvaardigheden om effectief te communiceren aan de telefoon en klantenbinding te creëren op een klantvriendelijke wijze.

Tijdens de telefoontraining ‘Klachtenafhandeling en ontevreden klanten’ leert u:

  • effectief omgaan met boosheid en agressie van klanten
  • herkennen van de verschillende fases van agressie
  • het voorkomen van strijd en discussies
  • professioneel omgaan met de emotie van de klant
  • professioneel omgaan met eigen emoties tijdens het telefoongesprek
  • naast de klant gaan staan om betrokkenheid te tonen

 

Duur van de training

De duur van deze communicatietraining is 2 dagdelen voor maximaal 8 personen. Prijs € 550,00 per dagdeel.

Er wordt gewerkt met een acteur (€ 400,00 per dagdeel). De training wordt vaak gevolgd door een training in praktijk.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van deze training? Klik op de contact of bel ons op nummer: 0297-264489.

 

© Bouthoorn Tele-Training
Webdesign & realisatie: A-side media - 2016